söndag 23 oktober 2011

ReDo's

Jo ända sedan jag såg dessa underbara ReDo jeans har jag funderat på att sy ett par till min äldsta diamant. Men jag har inte riktigt funnit tid eller kreativitet så det fick istället bli ett par ReDoLight jeans till henne denna gången, alltså har jag egentligen bara satt på muddar på ett par av hennes jeans. Ett par jeans som hon aldrig använder eftersom de inte passade i midjan och jag tyckte att de var lite konstigt utsvängda i benen.


Mönster: Fann inspirationen hos Älsklingsfrö som för några dagar sedan gjorde detsamma.
Material: Muddväv från Skroten.
Svårighet: Körde sönder två stycken universalnålar innan jag fick tummen ur att köpa jeansnålar. Muddtyget har oxå gått sönder på vissa ställen av nålen men tror inte jag kommer störa mig på det.

Reflektion 111101: Ingen fin övergång mellan muddväv och jeantyg i linningen. Vet inte riktigt vad man kan gör åt saken dock. Har nog dragit i muddväven för mycket. Skulle sytt dit muddväven i samma storlek som jeans och därefter dragit åt med resåren.

1 kommentar:

  1. Så himla mycket coolare de blev, och dessutom ser de bra mycket bekvämare ut.

    SvaraRadera