fredag 27 april 2012

Sommarklänning 2012

Kunde inte låta bli när jag hittade detta roliga tyget på Stoff och Stil. Och så är det ju roligt att göra en sommarklänning och dessa "singoalla" klänningar kan man ju faktiskt dressa ner med jeans om man vill. Användbart.


Mönster: En blandning av lite olika S&S mönster, stl 86 och stl 110
Material: Bomullsväv från S&S, resårband 10mm
Svårighet: Fålla i nederkant. Återigen inser jag att jag helt enkelt inte kan fålla en rundad klänning, hur gör man för att få det snyggt undrar jag?

1 kommentar:

  1. Vilka fina! Singoallor har jag aldrig sytt, det kanske man skulle prova på. Men angående att fålla rundade kanter - jag vet inte. Har nog inte gjort det heller, men jag har en tröja/tunika utklippt med rundad fåll nu, har inte tänkt på att det skulle bli krångligt att fålla, nu får jag se till att inte fålla när jag är trött i alla fall...

    SvaraRadera